nuffnang's ads

Monday, July 12, 2010

KURSUS INDUKSI

Hadoiiii... Sakit tangan...............................!
Saya mengalami kesakitan di bahagian tangan saya. Minggu lepas saya mengalami sakit pinggang di sebabkan aktiviti mengecat rumah yang dilakukan secara solo. Kali ini saya mengalami sakit sakit tangan disebabkan aktiviti bermain bola tampar di Kampus Intan P.J. Sudah agak lama saya tidak melakukan aktiviti sebegini. Seronok..... Ramai teman-teman baru dari pelbagai Jabatan Kerajaan seluruh Malaysia. Bola Tampar bukanlah permainan kegemaran saya tapi memandangkan di sini tidak banyak pilihan maka saya sertai juga. Skil bukan elemen terpenting...yang paling penting ialah keluar peluh. Maka natijahnya kedua belah tangan saya birat kemerah merahan kerana ketiadaan skil memukul bola tampar.

Hari ini baru 12 Julai 2010, saya akan berada di sini sehingga 22 Julai 2010 akan datang. Lama lagi... Hari ini kami (121 orang peserta kursus) telah diberi taklimat/ceramah tentang komunikasi, psikologi dan kepimpinan. Menarik..... kerana banyak benda baru yang telah didedahkan kepada kami. Antara yang kesimpulan yang dapat saya ambil ialah, manusia adalah kejadian yang unik... jadi cara seorang pemimpin menangani anak buahnya adalah berbeza beza mengikut tingkatan dari segi pengetahuan, pengalaman dan personaliti yang berbeza beza. Juga penceramah menyarankan kami agar mengasah kemahiran dalam satu bidang tertentu untuk dikuasai....

Kursus... kursus! Rumah baru di Seremban belum selesai cat lagi.. Entah bila selesainya? Saya akan menjadi pelajar yang berdedikasi untuk tempoh dua minggu lagi kerana terpaksa masuk kelas, menelaah buku yang tebal tebal dan akhir sekali memasuki dewan peperiksaan .... Boleh lagi ke mengingat dengan baik dalam keadaan isteri serta anak-anak tersayang nunnnnnnnnnnnn jauh dimato!!

Ya Allah Ya Tuhanku permudahkanlah segala urusanku, Aminn!

No comments: